lördag 6 juni 2009

Pysslat x2



Japps, igår gjorde jag denna lilla nåldyna åt min mormor, den blev inte alls som jag tänkt mig, men den blev rätt söt ändå å mormor gillar den säkert =)




Idag har jag gjort skaparstigens lilla fisk, som inte blev så liten för mig, eftersom jag använde akrylgarn som troligen är rekommenderat för stickor 4-4,5 eller nåt sånt. använde dock virknål 3,5. =) Har använt fyra färger, ljusgrön,grön, rosa och ett rosamelerat garn. ingen aning VAD de e för garn mer än att det e akryl dock eftersom jag hittade det i min lådda.

här hittar du mönster om du också vill göra en fisk! http://skaparstigen.blogspot.com/2009/05/skaparstigsguppy.html


Hej sålänge! återkommer nog med nåt annat pyssel om nån dag eller så =P











3 kommentarer:

  1. Jättesöt nåldyna, jag tror din mormor kommer bli jätteglad :) Och fisken blev fin den med :D

    SvaraRadera
  2. Vilken häftig fisk! Och söt nåldyna... jag ligger fortfarande back på nåldyna, måste göra en snart :) Alla knappnålar ligger i en salig röra på botten i min virkbytta

    SvaraRadera
  3. Söt fisken blev, sån vill jag oxå göra =) Nåldynan blev oxå fin.. Åhh missade jag det loppiset oxå, jaja man kan ju inte hinna med alla *frustrerande* =) hihi..
    Kul att du gjorde fynd i alla fall..du får fota o visa här på bloggen =)
    Kraaaam
    Sanna

    SvaraRadera